معرفی وبلاگ
رویایی ترین کشور جهان به نظر من ایران می باشد که هر خارجی رویای امدن به ایران را دارد............ نویسنده وبلاگ : میلاد اکاتی
صفحه ها
دسته
گالري اختصاصي ايران رويايي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2502000
تعداد نوشته ها : 785
تعداد نظرات : 32
خرگوش

Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
غذاهاي محلي    

اصلي­ترين غذاي مردم قشم ماهي است كه به شكل­هاي مختلف استفاده مي­شود.

كينگسور
ماهي شور شده را در آب جوش مي­گذارند تا نمكش كم شود، سپس ماهي پخته شده را با رطب و نان مصرف مي­كنند. اين خوراك در فصل تابستان استفاده مي­شود.

زبيوني
ابتدا برنج را آبكش كرده و سپس سبزي­هاي معطّر را با سير و پياز در روغن سرخ مي­كنند و بعد رب گوجه، فلفل، نمك و ادويه­هاي لازم را اضافه كرده و در آخر ماهي سرخ كرده را مخلوط نموده و با برنج حرارت مي­دهند تا دم بكشند.

 

برنج محمد
در قابلمه­اي شكر را جوشانده تا قوام بيايد، سپس برنج را كه قبلاً خيسانده­اند، در قابلمه شكر ريخته با روغن و هل مي­گذارند تا دم بكشد. سپس با ماهي كبابي يا ماهي سرخ كرده مي­خورند.

ماهي با صدف
ابتدا صدف را در آب جوش مي­اندازند تا دهان آن باز شود، سپس گوشت صدف را خُرد كرده و به همراه پياز، فلفل، نمك، زردچوبه و رب گوجه­فرنگي سرخ مي­كنند؛ سپس لابه­لاي برنج يا با نان و ماهي ميل مي­كنند.

هريسه
گوشت و گندم را با هم در قابلمه ريخته آن قدر هم مي­زنند تا كاملاً پخته و حليم شود. اين غذا بيشتر در مجالس عروسي استفاده مي­شود.

از ديگر غذاهاي معروف شهرستان قشم مي­توان به غذاهاي زير اشاره كرد:

كلون با گوشت ماهي، هواري، پلو برياني، كهيله تخم مرغ، كوكوي ماهي، قليه ماهي، خوراك ميگو، كتلت ميگو، ماهي برشته و حلوا چنگالي، حلوا شولو، حلوا خبيس، ارروت، نان تموشي، نان رخته، نان فوگايالي گي مات، نان گروس، نان دارچو، نان تهر، نان ليح، نان چيپاتي و


دسته ها : هرمزگان
جمعه 1390/8/27 2:22 صبح
X