معرفی وبلاگ
رویایی ترین کشور جهان به نظر من ایران می باشد که هر خارجی رویای امدن به ایران را دارد............ نویسنده وبلاگ : میلاد اکاتی
صفحه ها
دسته
گالري اختصاصي ايران رويايي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2503995
تعداد نوشته ها : 785
تعداد نظرات : 32
خرگوش

Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

نام مكان تاريخي مجموعه حجت آباد وزير
آدرس شهرستان صدوق، كيلومتر 25 يزد تهران
توضيحات اين بنا در زمان ناصرالدين شاه قاجار توسط ميرزا محمد مستوفي بنا شده است و شامل باغ، عمارت، حمام، آب انبار و بازار مي باشد. محل آن 25 كيلومتري يزد به تهران مي باشد و مساحت عمارت آن 1400 متر و در 3 طبقه مي باشد.





نام مكان تاريخي بقعه سلطان محمود شاه
آدرس شهرستان صدوق، روستاي بُندَرآباد
توضيحات اين بنا خانقاه شيخ تقي الدين محمد (شيخداد) بوده است. از حيث نقشه ساختماني و طرز بنا به مسجد شباهت كامل دارد. در جنوب صحن آن صفه اي به طول 11 متر و در جنوب اين صفه گنبدي قرار دارد كه با كاشي هاي فيروزه رنگ شش ضلعي و حواشي معرق پوشيده شده است.
در اين مجموعه محرابي به چشم ميخورد كه در دو طرف آن دو اتاق كوچك با تزئينات كاشي فيروزه اي وجود دارد. در اين بقعه آثار و قبور متعددي ديده ميشود كه محل دفن عده اي از مشايخ سلسله دارائي است. زمان احداث بنا قرن هفتم هجري قمري ميباشد.





نام مكان تاريخي مسجد ريگ رضوانشهر
آدرس شهرستان صدوق، اشكذر
توضيحات اين مسجد از آثار قرن نهم هجري مي باشد كه به علت هجوم ريگ، زماني طولاني زير شن بوده ولي چند سالي است كه از زير شن بيرون آمده است. در اطراف اين مسجد تپه هاي ماسه اي فراوان ديده مي شود. محراب اين مسجد با كاشي كاري معرق تزئين شده است و به فاصله كمي از اين مسجد بقاياي آثار ديوار و خانه هاي بسيار قديمي به صورت مخروبه ديده مي شود.




دسته ها : استان یزد
شنبه 1390/8/21 6:35 بعد از ظهر
X