معرفی وبلاگ
رویایی ترین کشور جهان به نظر من ایران می باشد که هر خارجی رویای امدن به ایران را دارد............ نویسنده وبلاگ : میلاد اکاتی
صفحه ها
دسته
گالري اختصاصي ايران رويايي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2501492
تعداد نوشته ها : 785
تعداد نظرات : 32
خرگوش

Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

                                          تالاب ها:

 تالاب سياب دريوش:

اين تالاب در جنوب غربي بخش ملكشاهي واقع شده است . مساحت آن در حدود چهار (4) هكتار وارتفاع آن 2740 متر از سطح دريا هاي آزاد ميباشد. حداقل درجه حرارت در اين تالاب 14 درجه سانتي گراد ومتوسط بارندگي ساليانه آن بيش از 600 ميليمتر است.تالاب فوق الذكر داراي آب دايمي و شكل آن دايره اي ميباشد. به دليل قرار گيري در ناحيه كوهستاني  جزو منطقه سردسيري و ييلاقي استان محسوب ميشود.

 

 تالاب زمزم:

تالاب زمزم در 74 كيلومتري شرق شهر ايلام واقع گرديده است. مساحت آن در حدود يك هكتار و ارتفاع آن ازسطح درياهاي آزاد 675 متر است. آب آن به صورت چشمه بوده و داراي آب دايمي است. پوشش گياهي اطراف آن چشم انداز زيبايي را بوجود آورده و زيستگاه بسيار مناسبي براي حيات وحش فراهم نموده است.

 

 تالاب چكر:

درغرب شهرستان ايلام ودر منطقه بولي  و در ناحيه چكر تالاب زيباي چكر قرار دارد. مساحت آن در حدود 3 هكتار و ارتفاع آن 600 متر است. عمق آن در حدود 5/2 متر است . اين تالاب در منطقه گرمسيري قرار دارد ولي آب آن دايمي است .عمق آن بستگي به ميزان بارش در طول سال دارد. منبع آب آن نزولات جوي  و چند چشمه جوشان ميباشد .متوسط دماي آن 24 درجه سانتي گراد است. نيزارهاي اطراف آن به همراه طبيعت بكر زيباي اطاف آن واقعا دلنشين است.


دسته ها : استان ایلام
جمعه 1390/8/20 6:34 بعد از ظهر
X