معرفی وبلاگ
رویایی ترین کشور جهان به نظر من ایران می باشد که هر خارجی رویای امدن به ایران را دارد............ نویسنده وبلاگ : میلاد اکاتی
صفحه ها
دسته
گالري اختصاصي ايران رويايي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2501361
تعداد نوشته ها : 785
تعداد نظرات : 32
خرگوش

Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

امامعلي حبيبي:
برنده اولين مدال طلاي المپيك ورزش ايران
امامعلي حبيبي در سال 1310 خورشيدي در روستاي درزي كلا، از توابع شهرستان بابل در مازندران زاده شد. از دوران نوجواني به كشتي گيري( كه تقريبا در تمام روستاهاي گيلان و مازندران سنتي ماندگار از دوران كهن مي باشد) علاقه داشته و هميشه آماده پيكار بود، در جواني ضمن كار در شهرداري قائم شهر(شاهي) اوقات فراغت را با پشتكار به تمرين كشتي مي پرداخت. بعداً به تهران آمده و زير نظر مربي نامدار كشتي ايران حبيب الله بلورچي به طور جدي به تمريناتش ادامه داد. جسارت و سرعت عمل در ميدان از ويژگيهاي كشتي حبيبي بود.
تا سال 1956 ايران هرگز در هيچ رشته اي برنده مدال طلاي المپيك نشده بود،حبيبي با كسب مدال طلا در المپيك 1956 ملبورن اين طلسم را شكست، و از آن پس همه (مردم و مطبوعات) وي را ببر مازندران مي ناميدند. در المپيك ملبورن دومين طلاي ايران نيز نصيب جهان پهلوان تختي گرديد. در مسابقات جهاني سالهاي 1959 و 1962 نيز حبيبي موفق به كسب مدال طلا گرديد. در مسابقات جهاني 1961 در يوكوهاماي ژاپن بود كه ايران براي اولين بار به مقام قهرماني جهان در رشته كشتي آزاد دست يافت. پس از كسب اولين طلاي المپيك براي ايران در ملبورن، شاهكار ديگر حبيبي در مسابقات جهاني سال 1959 بوقوع پيوست.


دسته ها : مازندران
چهارشنبه 1390/10/7 1:9 بعد از ظهر
X