معرفی وبلاگ
رویایی ترین کشور جهان به نظر من ایران می باشد که هر خارجی رویای امدن به ایران را دارد............ نویسنده وبلاگ : میلاد اکاتی
صفحه ها
دسته
گالري اختصاصي ايران رويايي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2503894
تعداد نوشته ها : 785
تعداد نظرات : 32
خرگوش

Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

اين شهرستان محل تلاقي سه استان گلستان، خراسان شمالي و سمنان ، به عنوان گلوگاه استان در منتهي اليه شرقي بشمار مي آيد. ازشمال به شهرستانهاي كلاله و گنبد كاووس ، از جنوب به استان سمنان ، از شرق به استان خراسان شمالي و شهرستان بجنورد و از غرب به مينودشت محدود و متصل مي شود .  در فاصله 123 كيلومتري از مركز استان واقع شده است. مساحت اين شهرستان حدود 1000 كيلومتر مربع و جمعيت آن بالغ بر60000 نفر است. اين شهرستان با توجه به مناظر طبيعي، تفريحگاههاي زيبا، وجود آثار باستاني صنايع دستي و توليد ابريشم و توليد عسل يكي از جاذبه هاي گردشكري استان گلستان محسوب مي شود. از جمله اماكن گردشگري و باستاني شهرستان گاليكش مي توان به پارك ملي گلستان، آبشارهاي لوه، آق سو، گلستان ، موزه هاي حيات وحش و تاريـخ طبيعي پارك ملي گلستان، آق چشمه، چشمه لال، ماهي پران، دشت حلقه، غارهاي (مبارك آباد، سيدرشيد، فرنگ، وكيارام) ماران كوه، كهنه حمام و امامزاده جعفر(ع) اشاره نمود.

قديمي ترين بقاياي حضور انسان در شمال كشور (گيلان ، مازندران و گلستان ) شناخته شده غار كيارام مي باشد كه به 100 هزار سال پيش و دوره پارينه سنگي ميانه (موسترين) تعلق دارد. و در روستايي به همين نام قرار دارد .

بازار هفتگي گاليكش جمعه بازار مي باشد و از صنايع دستي آن گليم بافي، قالي بافي و چادر شب بافي سوزن‌دوزي و ابريشم‌بافي و سراجي نمدمالي را مي توان نام برد.


دسته ها : گلستان
چهارشنبه 1390/9/9 6:46 بعد از ظهر
X